14 Juli - Carlo's Sand Blow & Maryborough - Reisverslag uit Gin Gin, Australië van Raymond Bakker - WaarBenJij.nu 14 Juli - Carlo's Sand Blow & Maryborough - Reisverslag uit Gin Gin, Australië van Raymond Bakker - WaarBenJij.nu

14 Juli - Carlo's Sand Blow & Maryborough

Door: Vincent

Blijf op de hoogte en volg Raymond

15 Juli 2010 | Australië, Gin Gin

Vanmorgen zijn we vanaf de camping eerst bij Carlo’s Sand Blow en de Rainbow Coloured Sands wezen kijken. Carlo’s Sand Blow is een heel groot zandduin dat door de jaren heen natuurlijk gevormd is– er is allemaal zand opgewaaid dat zich hier heeft opgehoopt. Het zand bestaat verschillend kleuren, zo zijn de onderste lagen donker gekleurd en wordt het zand naar mate je hoger komt steeds lichter. De bovenste lagen zijn dan ook wit en geel gekleurd. Het strand dat aan de voet van de duin ligt is vernoemd naar deze verschillende zandkleuren: de Rainbow Coloured Sands.
Hierna zijn we naar Maryborough gereden. Maryborough is een stad vol met monumentale gebouwen die in de Victoriaans stijl gebouwd zijn. Ook vind je er heel veel ‘Queenslanders’, dit zijn houten woonhuizen gebouwd op palen met daaraan vast een veranda waar je beschutting kunt vinden tegen de zon.
We hebben even rondgekeken in Maryborough; de mooie bouwstijlen en vele tropische planten waren een streling voor het oog.
Na Maryborough bezocht te hebben zijn we weer verder gereden en kwamen we nog door Childers. Dit is een klein leuk plaatsje met dezelfde soort huizen als Maryborough, het heeft alleen niet zo’n leuke geschiedenis: in het jaar 2000 zijn hier 15 backpackers door een brand in een hotel om het leven gekomen.
We zitten nu op een camping aan Lake Monduran - op deze hoogte begint het Great Barrier Reef en dit loopt door tot boven Cairns. We hebben nu nog 1300 kilometer te gaan naar Cairns waar we donderdag 22 juli deze camper in gaan leveren. Morgen rijden we richting Rockhampton. Tijdens deze reis gaan we kijken of we ergens een leuk plaatsje tegen komen vanwaar we het Great Barrier Reef kunnen bezoeken. Het is de bedoeling om daar twee dagen te blijven om te gaan snorkelen en als het even kan te gaan duiken.

Kijk voor bijbehorende foto's op: http://www.picturetrail.com/sfx/album/view/23361870

• 14 Juli 2010 - 23:24

Vincent & Michelle:

Hallo allemaal! Omdat ons quotum om foto's te plaatsen op PictureTrail op is, hebben we een 2e account (met nieuw webadres) aan gemaakt. De links naar dit account vinden jullie vanzelf onder de reisverslagen! De oude foto's zijn niet verwijderd, die zijn nog te bekijken op het andere account hoor!
    Groeten!!

• 15 Juli 2010 - 15:12

Simon Stokvis:

Ja ik zit te schrijven voor de bruine je weet wel de rotterdamse rioolkrant en tussen door,even naar de uitgebreide reisverslagen te kijken en genieten, de reactie,s worden wat minder jaloezie??nee groet uit de rozenstraat gr stokvis zelf

• 15 Juli 2010 - 15:20

EugeneJennieSteven:

We zitten vol bewondering naar jullie reisverslagen en de schitterende foto's te bekijken. Wij wensen jullie veel plezier met zwemmen en evt. duiken, maar doe wel voorzichtig.Wij wachten op jullie verdere reisverslagen. Helemaal toppie !!! Groetjes J.E.S

• 15 Juli 2010 - 20:09

Gos En Les:

mooie foto's!

knuf xxx

• 16 Juli 2010 - 03:56

Tante Inge.:

Ben blij dat jullie vakantie voor spoedig verloopt,mag het met nog veel plezier aan gevuld worden.Zelf ben ik verdrietig om dat de poes van nacht niet thuis is gekomen.Het is niets voor haar,want zelfs om te eten is ze niet geweest,maar er zit niets anders op dan af tewachten of ze nog terug komt.Vin dikke kus voor jullie allen,en tot mails,liefs van mij.