15 & 16 Juli - Op weg naar het Great Barrier Reef - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Raymond Bakker - WaarBenJij.nu 15 & 16 Juli - Op weg naar het Great Barrier Reef - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Raymond Bakker - WaarBenJij.nu

15 & 16 Juli - Op weg naar het Great Barrier Reef

Door: Vincent

Blijf op de hoogte en volg Raymond

16 Juli 2010 | Australië, Airlie Beach

15 juli:
Vandaag hebben we voornamelijk gereden. We zijn vanmorgen vanuit Gin Gin vertrokken en doorgereden naar Clair View – ongeveer zo’n 450 kilometer. Onderweg hebben we hele stukken door de prairie en bossen gereden.
We hebben vandaag niet veel boeiends gezien: ’s morgens een bermbrand en een stuk of 10 doodgereden kangoeroes en een dode slang. Gelukkig hebben we in het totaal ook nog 3 levende kangoeroes gezien! Tijdens onze reis zijn we door Rockhampton, ook wel Beef Capital genoemd omdat er zo veel vee gehouden wordt, gereden waar we de Steenbokskeerkring passeerden.
Het hoogtepunt van de dag was een parkeerplaats vol met kleurige parkietjes (regenbooglori’s). Deze vogeltjes zochten ons op en aten zelfs uit Pa zijn hand!

16 juli:
Vandaag hebben we weer voornamelijk gereden. We zitten nu in Airlie Beach; 350 kilometer van waar we gisteren zaten. Onderweg hebben we langs vele suikerriet plantages gereden die voor dit gebied kenmerkend zijn.
Vanmiddag hebben we even de buurt rond de camping verkend en 2 kokosnoten gescoord. Deze hebben we op de camping ontleed en daarna zijn we gaan zwemmen. Toen we terugkwamen ontdekten we dat kalkoenen ook kokos(melk) lusten; de kokosnoten waren namelijk helemaal leeggegeten!
Morgen gaan we het Great Barrier Reef verkennen: we maken de hele dag een boottocht. Tijdens deze boottocht gaan we Whitsunday Island bezoeken en is er ook tijd om te snorkelen.

Kijk voor bijbehorende foto's op: http://www.picturetrail.com/sfx/album/view/23361870

• 16 Juli 2010 - 12:35

Pa Opi:

hallo ramv gisteren controle gehad voor de tuin van simon stokvis voor vincent blikken leverpastei voor bink gaan hard nog veel plezier en een dikke kus voor allemaal opi

• 16 Juli 2010 - 16:08

STOKVIS:

Daar in dat kangoeroe eilandje is alles allemachtig prachtig.Maar hier aan de tuinpad ,dat BOLAKASIA BOMEN DIE IN HET VOOR JAAR TE LAAT GESNOEID zijn OMDAT ANDERS MET DE KERST DE LAMPJES geen plaats is om vast te maken .Daar zit nu een reiger en aalscholver in te broeien om dat de vijver is afgedekt wachten ze tot jullie terug zijn om de visstand bij te werken.die tuinman ton ofzo is kleuren blind ziet verschil niet tussen groen of bruine blaadjes en loopt in de buurt te leuren of er ergens plaats is jullie groene bruine plant afval te dumpen in groene kliko,s echt waar gr no 23

• 16 Juli 2010 - 19:24

Elvira:

Whitsunday is supermooi! Net als het rif zelf. Enjoy!

• 16 Juli 2010 - 23:18

Gos En Les:

wauw wat een mooie foto's!
    xxx van ons