4 Augustus - Deadhorse Point & Canyonlands - Reisverslag uit Price, Verenigde Staten van Raymond Bakker - WaarBenJij.nu 4 Augustus - Deadhorse Point & Canyonlands - Reisverslag uit Price, Verenigde Staten van Raymond Bakker - WaarBenJij.nu

4 Augustus - Deadhorse Point & Canyonlands

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Raymond

05 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Price

Nadat we gisteren Arches National Park bezocht hebben, stonden voor vandaag nog twee parken die in de buurt van Moab liggen op het programma. Ten eerste Dead Horse Point State Park en daarna Canyonlands National Park.

Het heeft hier de hele dag veel geregend en geonweerd en het zijn dan ook meteen hevige buien, omdat de wolken tussen de bergen en canyons blijven hangen. Aan de ene kant zijn die buien vervelend, maar ze hebben soms ook wel hele mooie natuurverschijnselen tot gevolg. Zo zagen wij verschillende – door het zand oranje gekleurde – watervallen ontstaan vanaf bergtoppen en dit was een heel bijzonder gezicht!

Eerst zijn we Dead Horse Point State Park ingereden. Dit park heeft zijn naam te danken aan het “Dead Horse Point”, het bekendste punt in het park. Het heeft deze naam gekregen, vanwege de geschiedenis. In het park vind je vele canyons bij elkaar en bij het Dead Horse Point rij je over een weg waarbij je aan beide kanten een canyon hebt liggen. Deze weg eindigt doodlopend en vroeger joegen cowboys wilde paarden dit doodlopende stuk weg - met aan beide kanten canyons – op. Ze sloten de weg dan af, zodat de paarden niet weg konden en zij konden selecteren welke paarden de sterksten waren. De rest van de paarden kwamen om van de honger en dorst, omdat zij ingesloten waren en geen water of voedsel hadden.
Vanaf het Dead Horse Point heb je een prachtig zicht op de verschillende canyons. Dit park is verder niet zo groot, maar ligt vlakbij de ingang van Canyonlands National Park en is zeker een bezoekje waard.

Na een bezoek aan dit State Park zijn we ook nog even naar Canyonlands National Park gegaan. Dit park is vrij groot, maar een groot gedeelte bestaat alleen uit hikes en is met de auto niet te bereiken. Vanwege het slechte weer, maar ook omdat we nog een stuk moesten rijden in de richting van Salt Lake City, besloten we alleen de hoofdpunten te bezichtigen waar je met de auto bij in de buurt kon komen.

Het bekendste uitkijkpunt van Canyonlands – Grand Viewpoint – ligt op het “Island in the sky”. Dit gebied wordt “Island in the sky” genoemd, omdat het een soort eiland is tussen andere, moeilijk begaanbare gedeelten van het park en het erg hoog ligt. Vanaf dit viewpoint hadden we ook een prachtig uitzicht over verschillende canyons. De eerste indruk doet denken aan de Grand Canyon, maar dan in het klein. Ook deze canyons zijn ontstaan door de loop van de Colorado River.

Na Grand Viewpoint zijn we naar de Upheavel Dome Crater gegaan. Om bij deze krater te komen moet je een stuk van een hike lopen. Wij zijn tot het eerste uitkijkpunt gelopen, wat ongeveer 500 meter lopen was. Het voelde iets langer, omdat het een klimmend paadje was met gladde stenen waar je snel op uitglijdt als je niet op let. Het ontstaan van deze krater is tot de dag van vandaag een mysterie, maar vermoed wordt dat dit komt door of: een de zoutlagen die omhoog gedrukt zijn na het opdrogen van een binnenzee, of een meteorietinslag.

Als laatste zijn we naar Greenriver Viewpoint geweest. In het gebied wat niet per auto te bereiken is, komen de Colorado River en de Greenriver bij elkaar. Canyonlands National Park staat bekend om zijn woeste, kolkende rivieren, maar ondanks de regen van vandaag hebben wij hier niets van gezien. De rivierbedding lag namelijk helemaal droog! Toch was het mooi om het verloop van deze rivierbedding te zien.

Nadat we Canyonlands National Park achter ons gelaten hadden, zijn we verder gereden in de richting van Salt Lake City. We gaan namelijk in de richting van Grand Teton en Yellowstone National Park, waar we binnen een paar dagen een overnachting geboekt hebben. Of we de mormonenkerk en het bekende plein van Salt Lake City gaan bekijken is nog een beetje de vraag, omwille van de tijd.

Dit was het weer voor nu!

Klik voor een selectie foto's van vandaag op de volgende link: http://goo.gl/20m8j1

• 05 Augustus 2014 - 12:04

Oeroe Boeroe Van 21 :

Allemachtig prachtige foto's om te smullen en dat doen wij dan ook .Gaan jullie nog bij crazy horse en die drie president koppen kijken . Ik ben benieuwd hoe ver ze zijn met de 4e president kop en de voortgang van crazy horse is t.o.v. 1998 En de houten mormonen church in Salt Lake citty ??

gr nesibo

• 05 Augustus 2014 - 12:05

Ton:

hoi mies een mooi verslag wat zit jij op de stenen naast je moeder erg leuk en vincent moest even stoer doen groetjes allemaal van bink poemba pa ope