21 Juli - Kuranda - Reisverslag uit Cairns, Australië van Raymond Bakker - WaarBenJij.nu 21 Juli - Kuranda - Reisverslag uit Cairns, Australië van Raymond Bakker - WaarBenJij.nu

21 Juli - Kuranda

Door: Raymond, Michelle & Vincent

Blijf op de hoogte en volg Raymond

21 Juli 2010 | Australië, Cairns

Omdat we op eerdere campings herhaaldelijk problemen hebben gehad met het Internet, hebben we drie dagen geleden een camping gekozen die van alle gemakken voorzien is.
Daar zat natuurlijk wel een speciaal prijsje aan maar dan heb je ook wat. Zo is op deze camping het Internet gratis en mag je daar twee uur per dag gebruik van maken. Kan niet op dus zou je zo zeggen; waren het niet zo dat wij voor deze speciale prijs een plekje hebben gekregen dat (natuurlijk) geen dekking heeft voor het draadloze Internet!
Dus... net als mijn zwager in Frankrijk hebben ook wij het voorrecht gehad om ’s avonds met een notebook over de camping te sluipen om ergens een plekje te vinden waar het Internet wel werkte.
Leuke bijkomstigheid hiervan is dat we nu alle beveiligingsmedewerkers van de camping kennen, omdat die allemaal kwamen vragen wat we ’s avonds laat aan het doen waren als we weer eens voor de ingang van de receptie ons kamp hadden opgeslagen. Maar goed, zoals de aussies zeggen “no worries”.
Daar komt bij dat het onze snelheid van werken wel gestimuleerd heeft omdat we iedere keer weer opnieuw moesten proberen om binnen de beschikbare accu capaciteit onze boodschap de wereld in te sturen.
Morgen gaan we onze camper inleveren en vertrekken we richting Ayers Rock, maar eerst nog even een update van wat wij vandaag allemaal hebben gedaan, gezien en beleefd!
Tot zover Pa!
Hier even een berichtje van Michelle & Vincent. Vanmorgen moesten we weer vroeg op, omdat we om half 9 opgehaald zouden worden voor onze trip naar Kuranda. De chauffeur was al aardig wakker, die zat lekker te babbelen. Dat klopt trouwens ook wel, want hij was een half uur te laat!
Nadat we even hadden rond gekeken op Freshwater Trainstation, waar we ’s middags weer zouden terug komen, gingen we naar boven met de Skyrail (kabelbaan). Het was een hele mooie tour, dwars over het regenwoud! Tot 2 keer toe was er een tussenstation en konden we even rondlopen en wat foto’s maken. Bij het eerste tussenstation konden we een stukje door het regenwoud wandelen en bij het tweede tussenstation hadden we een prachtig uitzicht op de Baron Falls.
Toen we eenmaal in Kuranda waren aangekomen, hebben we 2 markten bezocht. Kuranda is een stadje waar in de jaren ’60 en ’70 veel hippies bivakkeerden. Dit is nog steeds te zien in een van de 2 markten die we bezochten: de Original Kuranda Rainforest Market. We zijn ook nog naar de Butterfly Sanctuary geweest. Dit is een soort kas waar allemaal mooie, grote vlinders vrij rondvliegen. Omdat de vlinders bijna niet stil zaten, was foto’s maken erg moeilijk - gelukkig heeft pa ook heel veel gefilmd! Op een gegeven moment stond Michelle een foto te maken en toen kwam er zelfs tot 3 keer toe een vlinder op haar hand zitten.
Als laatste zijn we door Main Street terug naar het treinstation gelopen, waar we nog op jacht gegaan zijn naar souvenirs.
Op de terugweg vanaf Kuranda naar Cairns, gingen we met de Kuranda Scenic Railway. Dit is een spoorweg aangelegd tussen 1878 en 1891 met in eerste instantie het doel om een goede verbinding op te zetten voor de goudzoekers in de regio. Sinds 1967 wordt de trein niet meer voortgetrokken door een stoomtrein, maar door een dieseltrein. Het was een hele leuke rit, dwars door de bergen met een prachtig uitzicht op het regenwoud en op een aantal watervalletjes. We hebben ook nog een tussenstop gemaakt halverwege de rit waar we weer een heel mooi uitzicht hadden op de Baron Falls – nu alleen vanaf de andere kant. In het totaal heeft de trein 37 kilometer afgelegd, waarin we 328 meter gedaald zijn, door 15 tunnels en over 37 bruggen zijn gereden en 98 bochten hebben gemaakt.
Vanaf Freshwater Station zijn we door de bus weer naar de camping teruggebracht. Hier stond ons een minder leuk klusje te wachten: de tassen inpakken. Gelukkig zitten de tassen nu aardig vol en kunnen de ritsen nog dicht!
Nu moeten we alleen gaan opschieten, want anders komen we de bewaker weer tegen.

Kijk voor bijbehorende foto's op: http://www.picturetrail.com/sfx/album/view/23371857

• 21 Juli 2010 - 16:38

Pa Opi:

ik zie het al jullie zien erg veel hebben genoeg bij te pratenhier nog steeds snikheet bedandt voor jullie vakantie kaart dikke knuffel allemaal opi

• 21 Juli 2010 - 16:40

Opi:

specaal voor vincent je krijg de nota wel voor bink voor de blikken leverworst dikke kus ook voor michelle doei opi

• 21 Juli 2010 - 23:34

Gos En Les:

wat een mooie foto's!
    zit er heerlijk van te genieten.
    xxx knuf van ons

• 22 Juli 2010 - 08:54

Jubili:

Hoi Bakkertjes, nou wij hebben het nu helemaal voor elkaar hoor! We zitten nu in Loches (Loire). We hebben nu internet op de plek! Jawel, dus geen gezeul meer met de laptop maar gewoon onder het luifeltje. Gisteren een topdag, neuswiel van de caravan gebroken, gelukkig redelijk snel een nieuwe gekocht, staan we op de camping, hebben we gat in ons linkerachterlicht (ook van de caravan) steenslag onderweg??? maar goed, een erg duur dagje dus. Het is hier nu een graad of 23 en licht bewolkt met een mager zonnetje, maar goed beter dan de regen van gisteren. Hopelijk hebben jullie een goede vlucht gehad! Dikke kus Jur, Biec en Luusje

• 22 Juli 2010 - 15:21

Tante Inge.:

Hoi vakantie gangers,wat een prachtige foto,s van het rif onder water.Hier is het smerig warm,echt benauwt.Genieten jullie maar lekker verder,van wat je geboden word.Liefs en een dikke zoen voor allen,doei.

• 22 Juli 2010 - 16:45

Dé Belgen:

Hallo allemaal,
    Net terug van een deugddoende vakantie dus nog geen tijd gehad om jullie ongetwijfeld boeiende reisverslagen allemaal te lezen. (zal ik een van de dagen wel doen)

Nog heel veel plezier namens ons allen... DOEIIIIIII

• 23 Juli 2010 - 09:53

Vincent:

Hallo allemaal, bedankt voor jullie reacties! Het is op dit moment nogal lastig met het internet, dus we kunnen geen reisverslagen plaatsen en foto's uploaden. Dus vandaar op deze manier even snel een teken van leven! We zitten nu bij Ayers Rock, echt prachtig!

• 23 Juli 2010 - 13:59

Die V/d Hoek No23:

Wat lastig met het internet, dan maar iedere dag een kaart waarom onderscheid pa opi wel een kaart dan wij maar een piep kaart of zoiets anders worden de planten bakken net zo bruin als opi z,n omloop tuin van voor naar achter groet van doris d,r baasjes