20 Augustus - 17-mile Drive - Reisverslag uit Half Moon Bay, Verenigde Staten van Raymond Bakker - WaarBenJij.nu 20 Augustus - 17-mile Drive - Reisverslag uit Half Moon Bay, Verenigde Staten van Raymond Bakker - WaarBenJij.nu

20 Augustus - 17-mile Drive

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Raymond

21 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Half Moon Bay

Vanmorgen zijn we vertrokken vanuit ons motel in Monterey. Dit is precies het begin van de 17 Mile Drive die we vandaag zouden gaan rijden. Deze 17 mile wordt bestempeld als een van de mooiste stukjes van de westkust. Het enige jammere is dat het een beetje wordt uitgebuit, omdat dit stuk kust privé eigendom is van de bewoners van dit schiereiland. Je moet eerst 10 dollar entree betalen en mag dan alleen de uitgestippelde route volgen. Opvallend zijn de 5 groene golfbanen die je in dit gebied vindt, en dat terwijl Amerika op veel plaatsen een watertekort heeft.

Verder was de kustroute inderdaad prachtig. In het begin was het nog een beetje mistig – wat hier aan de oceaan vaker voorkomt – maar later brak het zonnetje dan toch door. We hebben langs de verschillende uitkijkpunten nog veel dieren gezien en aan ons lijstje van gisteren konden we nu ook zeeleeuwen toevoegen. Bij een van de uitkijkpunten lag een rots in het water bomvol met zeeleeuwen. Ook hebben we weer veel eekhoorntjes gezien, waarvan enkelen zelfs bijna poseerden voor de foto.

Aan het eind van de middag hebben we een campingplekje gevonden ongeveer 30 mile voor San Francisco. Hier vandaan rijden we morgen naar de stad, waar we om 1 uur een excursie naar Alcatraz geboekt hebben. Vanavond hebben we onze tassen alvast een beetje ingepakt, want morgen willen we nog in San Francisco rondlopen.

Nu zit de vakantie er alweer bijna op. Ondanks dat we er morgen nog een leuke dag van gaan maken, komt nu het besef dat deze 4 weken toch wel erg snel voorbij gegaan zijn. 4 weken lijken (en zijn) lang, maar als je zoveel onderneemt vliegen ze ook zo voorbij.

Omdat het hier aan de kust een stuk kouder is dan de 30-35 graden waaraan we de afgelopen weken gewend geraakt zijn, kunnen we alvast een beetje wennen aan het weer in Nederland. Het is hier nu zo’n 20 graden.

Klik voor foto's van vandaag op de volgende link: http://goo.gl/cDvYFT

• 21 Augustus 2014 - 09:40

Ton:

ja michelle erg mooi landschap en leuk dat eekhoorntje nog even en dan zijn jullie weer thuis en vin oppassen dat ze je in Alcatraz niet houden groetjes allemaal en tot horens

• 21 Augustus 2014 - 13:26

Biec:

Oh, wat schitterend. Wij hebben dit hele stuk in dichte mist gereden en hebben geen kust gezien. Nu begrijp ik dat jullie zeiden dat we iets gemist hebben destijds .De terugvlucht hebben jullie in ieder geval de tijd om al het moois wat jullie gezien hebben te overdenken. Het is jammer dat het zo om vliegt maar dit wat jullie gezien en beleefd hebben met elkaar zit in je rugzak en neemt niemand jullie meer af. Goede reis terug, dikke kus Biec