15 Augustus - Grand Canyon en Williams - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Raymond Bakker - WaarBenJij.nu 15 Augustus - Grand Canyon en Williams - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Raymond Bakker - WaarBenJij.nu

15 Augustus - Grand Canyon en Williams

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Raymond

17 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Vanmorgen zijn we vanuit onze camping in Williams vertrokken naar Grand Canyon National Park. Het was de bedoeling om vandaag de Grand Canyon te bezoeken, omdat je er bij Williams het dichtste bij bent. Dit plaatsje wordt niet voor niks “The Gateway to the Grand Canyon” genoemd. ’s Avonds wilden we Williams bezoeken, omdat dit echte Route 66 stadje dan het meest gezellig schijnt te zijn en tot leven komt.

We wilden graag een helikoptervlucht maken in de Grand Canyon, maar toen we deze wilden boeken, bleek er voor ons alleen nog maar een plekje te zijn voor morgenochtend 8 uur. Daarom besloten we alvast een campingplaats vlakbij Grand Canyon National Park te reserveren en vandaag de rest van het park te bezichtigen.

De uitkijkpunten waren stuk voor stuk schitterend. Als je aan komt rijden bij dit nationale park zie je eigenlijk niets bijzonders in het landschap, maar als je bij het eerste uitkijkpunt aankomt zie je al dat deze reusachtige canyon honderden meters diep is en in het landschap is ingesleten door de Colorado River. Deze rivier zie je op sommige plaatsen zelfs diep in de canyon lopen.

Als je de diepte van de canyon ziet met daarin de Colorado River, kun je je moeilijk voorstellen dat het water ooit zo hoog heeft gestaan.

We zijn via de zuidelijke ingang het park binnen gekomen en hebben bijna de gehele South Rim gereden. Dit is ook het grootste gedeelte van de Grand Canyon, de North Rim is ook een stuk minder toegankelijk. We verlieten het park rond half 6 en zijn toen richting Williams gereden.

Eenmaal aangekomen in Williams bleken onze verwachtingen zeker niet te hoog te zijn geweest. Dit stadje voldoet aan alles waar je aan denkt bij het horen van de naam Route 66: verlichte neon borden, oude auto’s, gezellige winkeltjes waar vanalles verkocht wordt wat maar met de Route 66 te maken heeft, muziek op straat, oude benzinepompen langs de kant van de weg en gezellige eettentjes.

Het cafeetje waar wij hebben gegeten was volledig in stijl aangekleed, em toveral decoraties van Coca Cola, ode frisdrankautomaten en banken die eruit zagen als die van een Cadillac. Echt aan alles was gedacht. Na een gezellige avond in Williams zijn we weer naar onze camping in de buurt van de Grand Canyon gereden. Morgenochtend gaat de wekker weer vroeg, want om half 8 moeten we ons melden bij de balie van het bedrijf waarmee we de helikoptervlucht gaan maken.

• 17 Augustus 2014 - 19:27

Ton:

super verslag michelle jullie genieten ik wens jullie veel plezier groetjes pa opi