8 Augustus - Naar Durango - Reisverslag uit Durango, Verenigde Staten van Raymond Bakker - WaarBenJij.nu 8 Augustus - Naar Durango - Reisverslag uit Durango, Verenigde Staten van Raymond Bakker - WaarBenJij.nu

8 Augustus - Naar Durango

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Raymond

09 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Durango

Vanmorgen zijn we rond half 9 vertrokken vanuit ons motelletje in Rawlings in de richting van Durango, Colorado. Morgen vroeg hebben we hier een tocht met een oude stoomtrein geboekt, dus vanavond moesten we in Durango zijn.

De rit zou nog ongeveer 700 kilometer bedragen en met de snelheden die je hier mag rijden en de kwaliteit van sommige wegen, hadden we onze tijd dus hard nodig.

We schoten lekker op en verwachtten tegen het eind van de middag in Durango aan te komen. Onze Maverick begon alleen steeds meer herrie te maken en we voelden het gebonk – wat we de afgelopen dagen al een aantal keer eerder gevoeld hadden – steeds erger worden. Daarom heeft pa de auto toch maar even langs de kant gezet voor een inspectie. Hij zag dat er een hele scheur was ontstaan in het profiel van de rechterachterband.

Gelukkig hadden we net getankt en stonden we nog aan de rand van een stadje, waar ook een bandenhandel was. Eigenlijk dus een geluk bij een ongeluk, want je moet er niet aan denken een klapband te krijgen in the middle of nowhere, waarin we de afgelopen dagen nog aardig wat kilometertjes gereden hebben. De man van de garage heeft voor ons naar het verhuurstation gebeld en binnen een uurtje konden we vertrekken met een nieuwe band onder onze campervan.

Uiteindelijk kwamen we dus toch pas rond 8 uur vanavond aan in Durango, ook omdat het laatste stuk weg over een bergpas liep, die overigens schitterend was en waar we af en toe het spoor van de stoomtrein van morgen konden zien lopen. We kwamen ook langs oude, houten en vervallen mijnschachten. Deze regio staat dan ook bekend om zijn voormalige zilvermijnen. De eindbestemming van de treinreis van morgen is dan ook het plaatsje Silverton, wat zijn naam hieraan te danken heeft.

Morgen moeten we rond 7 uur bij de trein zijn, dus we gaan nu lekker slapen. Welterusten!

Klik voor een paar foto's van vandaag op de onderstaande link: http://goo.gl/PGBCLO

• 09 Augustus 2014 - 12:25

De Vroege Vogels Van 23:

Wij als vroege vogels hebben voordelen vroeg weg op tijd op de plaats van ? uitslaper, s en tegen de middag vertrekken is het meestal haasten en haastige spoed is zelden je weel wel ? groet hier takken weer regen wind volgende week 18 tot 20 gr treintje van 7.00 gehaald ???.

groet van de vroege vogels

• 11 Augustus 2014 - 12:00

Bianca:

Na een paar dagen geen internet en een storing op deze site heb ik jullie verhalen en foto's weer kunnen zien. Geweldig, vooral Yellowstone, ik weet nu zeker wat ik gemist heb destijds. Wat een hoop wildlife hebben jullie gezien. Echt bijzonder, in de USA hebben wij heel vaak waarschuwingen gezien voor beren maar ze nooit gezien. En dit is absoluut een echte black bear. xxx

• 11 Augustus 2014 - 18:24

Ton:

ja michelle mooi verslag en ook mooie fotos ik geniet ervan nog veel plezier allemaal groetjes pa opi