2 Augustus - Capitol Reef National Park - Reisverslag uit Hanksville, Verenigde Staten van Raymond Bakker - WaarBenJij.nu 2 Augustus - Capitol Reef National Park - Reisverslag uit Hanksville, Verenigde Staten van Raymond Bakker - WaarBenJij.nu

2 Augustus - Capitol Reef National Park

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Raymond

03 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Hanksville

Vanmorgen zijn we vertrokken vanaf onze camping bij Bryce Canyon National Park richting Capitol Reef National Park. We zijn via de Scenic Route 12 gereden, wat ervoor zorgde dat we tussendoor ook verschillende keren gestopt zijn om foto’s te maken van de prachtige uitzichten die we hadden. Omdat deze weg ook door de bergen loopt, schoten we qua kilometers (miles) niet zo heel erg op en kwamen we halverwege de middag aan in Capitol Reef National Park.

We wisten niet echt wat we van dit park moesten verwachten, we hadden er geen beeld bij en in de reisgids stond dat Capitol Reef National Park niet echt heel spectaculair was. Ook stond er dat er in het park geen duidelijke sporen waren van het ingrijpen van de mens in de natuur. Kortom, hoe het ook zou zijn, het zou een complete verrassing zijn voor ons.

Eenmaal aangekomen in Capitol Reef National Park werden we aangenaam verrast. Juist doordat er geen sporen zijn van het ingrijpen van de mens in dit nationale park, weerspiegelt het heel mooi dat de kracht van de natuur geen grenzen kent. Dit komt ook tot uiting in het feit dat dit een van de plekjes ter wereld is waar je het verste kunt kijken (tot wel 230 kilometer ver). Dit komt omdat er hier bijna geen sprake is van luchtvervuiling. Een mooi, ruig landschap waarin het contrast bepaald wordt door rode aarde gecombineerd met groene planten en gele bloemetjes. We zijn naar verschillende uitkijkpunten gereden en hebben de fruitvallei - die hier ooit door de mormonen aangeplant is - bekeken. Ook hebben we het schooltje - dat zij stichtten voor hun kinderen – gezien. Wat ons betreft was dit park dus zeker de moeite waard!

Capitol Reef is niet zo’n groot park, dus na een paar uurtjes zijn we verder gereden in de richting van Canyonlands National Park en Arches National Park. Toen we net het park uit waren viel ons op dat de rode en okergele rotsen plaats hadden gemaakt voor zwarte en grijze. Dit gaf een heel bijzonder effect. Arches National Park is de volgende bestemming die op de planning staat. Kortom was het dus weer een mooie en indrukwekkende dag!

Klik voor enkele foto's van vandaag op de volgende link: http://goo.gl/PBixsR

Onder de volgende link staan enkele foto's van Zion en Bryce van gisteren: http://goo.gl/RNljYj

• 03 Augustus 2014 - 08:10

Ton:

ja ik was vroeg op zondag morgen 8uur mooie verslagen mies en ook mooie fotos maak nog maar veel plezier en groetjes allemaal doei pa opi

• 03 Augustus 2014 - 10:35

Nesibo:

Ja kwartetje dat hebben wij niet gezien het capitol rif en het arches nat park maar ja jullie rijden daar rond met prachtige karregie .Maar hier hebben wij ook te maken met een parkbeheerder opi met z,n wild uitlaat park van jullie panters en wat dacht je van het achtergelegen golfbaan snelgroeiend gras strookje met om de andere dag die grasmaaier uitbestede werk uitvoert. Maar ja na het lezen en het zien van de foto's ontstaat er wel interesse om dat gedoe wat jullie doen, ook nog eens te doen? €€€€€€€??

oja Vincent 010 clubje van glijdt het dal in wel € 34000000 opgehaald met getatoeëerde spelers te verkopen Maar straks een stadion met een amateurs clubje er in .

gr nesibo en door