30 & 31 Juli - Death Valley & Lake Powell - Reisverslag uit Virgin, Verenigde Staten van Raymond Bakker - WaarBenJij.nu 30 & 31 Juli - Death Valley & Lake Powell - Reisverslag uit Virgin, Verenigde Staten van Raymond Bakker - WaarBenJij.nu

30 & 31 Juli - Death Valley & Lake Powell

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Raymond

01 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Virgin

30 Juli – Death Valley

Ondanks ons voornemen om bijtijds weg te gaan, belandden we toch op het heetst van de dag in Death Valley National Park. Met temperaturen van rond de 45 graden, was het flink acclimatiseren en moesten we veel water drinken. Ook onze Maverick had het zwaar te verduren. Toch hebben we ons hierdoor niet tegen laten houden en hebben we bij enkele must-sees van de vallei rond gekeken, zoals Mesquite Sanddunes, Devils Golf Course, Badwater en Zabriskie Point.

Death Valley was vroeger een grote binnenzee die opgedroogd is. Hierdoor zijn de grote zoutvlakten ontstaan. Badwater is het laagste punt van het westelijk halfrond en ligt 86 meter onder de zeespiegel. Death Valley zelf is de warmste plek op aarde en de hoogst gemeten temperatuur ooit was 51 graden Celsius.

Ondanks de extreme droogte, zorgt de natuur hier voor bijzondere en unieke verschijnselen. Door de verschillende mineralen in de rotsen, hebben ze allemaal mooie, maar ook veranderende kleuren.
Nadat we Death Valley achter ons hadden gelaten, zijn we de staat Nevada ingereden. Vanaf de snelweg konden we de skyline van Las Vegas al zien liggen, maar deze stad komt later op de route.

31 Juli – Lake Powell

Vanmorgen zijn we vertrokken vanuit Glendale richting Zion National Park. Een mooie route waarbij we een tijdszone passeerden, omdat het in de staat Utah een uur later is. Omdat het de afgelopen dagen ook niet altijd makkelijk bleek later op de dag een overnachtingsplaats te vinden, besloten we alvast een plekje te reserveren op een camping vlak voor Zion National Park. Met de zekerheid dat we een plekje hadden, zijn we vanmiddag met de campervan op pad gegaan richting Lake Powell, vlakbij het plaatsje Page.

De canyon is een meer geworden, doordat er in de jaren 60 een stuwdam gebouwd is. Men heeft deze canyon vol laten lopen met water uit de Colorado river, waardoor er nu een meer ontstaan is. Lake Powell is erg bekend, vooral bij watersporters en je vindt er dus ook veel boten. Het prachtige rode steen en het felblauwe water zorgen voor een schitterend contrast. De lange rit (van bijna drie uur!) was het dus meer dan waard.

Een stukje verderop zijn we over de dam heen gereden en zag je de diepe kliffen van de canyon onder je liggen. Een stukje verderop – net een paar kilometer buiten Page – ligt Horseshoe Bend. Het kronkelende verloop van de rivier zorgt voor dit prachtige natuurverschijnsel. Het lijkt alsof de rivier de vorm van een hoefijzer heeft uitgesleten in de kloof. Onvoorstelbaar mooi! Ook hier zorgt het contrast tussen de kleuren voor een adembenemend gezicht. We zijn niet al te lang blijven kijken, want er ontstond een onweersbui boven de canyon. Bovendien moesten we ook nog terugrijden naar de camping.

Al met al was het weer een mooie, indrukwekkende, maar vermoeiende dag! Op de weg terug zijn we al door Zion National Park gereden, maar morgen zullen we dit park bij daglicht gaan bekijken. We willen morgen ook Bryce Canyon nog gaan bezoeken.

Klik voor enkele foto's van 30 en 31 Juli op de volgende link: http://goo.gl/iAjTfM

• 01 Augustus 2014 - 12:12

Nel En Simon Van 23:

van jullie privé tuinman en butler voor de katten begrepen dat onze 1e reactie niet is ontvangen. Dat komt dat wij zijn van het tel raam en aap nootdje mies tijdperk. maar wij hebben dezelfde reis in 1998 gedaan en door jullie kwartet verhalen zien wij alles wat jullie zien met onze ogen dicht dan . ja het plaatsje page de woonverblijf van de bouwvakkers van het gigantische bouwwerk van de dam .Maar heel bizonder daar is de zonsondergang te zien . Veel meer reisplezier en wij reizen met de ogen toe mee Adoe

nesibo & tante doordartel

• 01 Augustus 2014 - 20:22

Ton:

hoi michelle een mooi reisverslag ik geniet er van nog veel plezier groetjes aan jou anita raymond en vincent doei pa opi