Maandag 16 Juli 2007 - Aankomst Canada - Reisverslag uit Calgary, Canada van Raymond Bakker - WaarBenJij.nu Maandag 16 Juli 2007 - Aankomst Canada - Reisverslag uit Calgary, Canada van Raymond Bakker - WaarBenJij.nu

Maandag 16 Juli 2007 - Aankomst Canada

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Raymond

16 Juli 2007 | Canada, Calgary

Vandaag zijn we om ongeveer half 10 vertrokken naar Schiphol. We belandden al meteen in een onweersbui, dus wij hoopten maar dat die over zou zijn met het vliegen.
Eenmaal op Schiphol aangekomen, met nog steeds onweer, gingen we eerst inchecken. Er was een hele lange rij, maar Vincent en ik (Michelle) keken onze ogen uit, want dit was voor ons de eerste echte keer dat we op het vliegveld waren om zelf weg te gaan.
Eenmaal klaar met inchecken gingen we door de douane, dat duurde een stuk minder lang want hier hoefden we alleen maar ons paspoort te laten zien. Na de douane kwamen we bij de bekende See-Buy-Fly winkeltjes.
Ondertussen was het tijd om naar het vliegtuig te gaan, dus gingen we naar de gate (D47).
Bij de gate moesten we door zo’n poortje wat reageert op metaal. Onze handbagage werd ook nog gecheckt.
Toen dat allemaal gebeurd was, moesten we wachten in de vertrekhal van de gate. Daar kregen we te horen dat we wat vertraging hadden vanwege een technisch probleempje.
Naar zo’n drie kwartier mochten we dan eindelijk het vliegtuig in. We moesten eerst door een soort buis die dan eindigde in het vliegtuig. Eenmaal in het vliegtuig kregen we nog een paar instructies en kregen we dan eindelijk het sein van de toren om te vertrekken! Terwijl wij met kriebels in onze buik zaten te wachten op het vertrekken, taxiede het vliegtuig naar de startbaan. Nu was het dan eindelijk zover… de motoren bliezen en daar gingen we dan eindelijk! Met zo’n 300 kilometer per uur kwamen we dan eindelijk los! We vonden dat wel een beetje eng, want in het begin ga je heel snel en dwars door de wolken heen. Toen we eenmaal op tien kilometer hoogte waren, boven de wolken, stegen we niet meer en was het niet eng meer.
Na acht uur vliegen, hebben we een tussenlanding gemaakt op Edmonton, daar moesten alle passagiers en bagage het vliegtuig uit. We landden nu voor de eerste keer, dus dat was ook wel spannend. Na ongeveer een uur, zaten we weer in het vliegtuig, we vlogen nu verder richting Calgary waar we na een half uurtje aankwamen.
We overnachten nu in een hotel en gaan morgen de camper ophalen om de komende weken het mooie Canada te kunnen bewonderen!