21 Augustus - Back in San Francisco & Alcatraz - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Raymond Bakker - WaarBenJij.nu 21 Augustus - Back in San Francisco & Alcatraz - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Raymond Bakker - WaarBenJij.nu

21 Augustus - Back in San Francisco & Alcatraz

Door: Vincent

Blijf op de hoogte en volg Raymond

22 Augustus 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Vanmorgen hebben we eerst de laatste 30 mile naar San Francisco gereden. Omdat we aan de vroege kant waren, hebben we voordat onze excursie naar Alcatraz begon eerst nog wat souverniertjes op Pier 39 gekocht.

Om half 1 zijn we naar Pier 33 gegaan. Toen we daar aankwamen zagen we dat de eerst volgende mogelijkheid voor een overtocht naar Alcatraz op 2 September was. We waren dus erg blij dat wij in Nederland al tickets hadden gekocht! Om 1 uur zijn we van hier over gevaren naar Alcatraz.Het weer was goed, met een lekker zonnetje en heldere lucht. Hierdoor hadden we gedurende de overtocht van zo’n 20 minuten, een prachtig gezicht op Alcatraz en de skyline van San Francisco.

Alhoewel bepaalde delen van het eiland afgezet zijn in verband met veiligheidsoverwegingen (in 1970 zijn verschillende gebouwen afgebrand waardoor deze vervallen zijn), kan bijna heel Alcatraz bezocht worden. Alleereerst hebben we in de barakken, de oude wasserette en bij de power plant rondgekeken. Hierna zijn we naar het Cellhouse gegaan. Dit is overduidelijk het hoogtepunt van Alcatraz.

Het Cellhouse bestaat uit 4 blokken met gevangenissen, enkele kamers van de bewakers en het recreatieterrein. Door middel van een self-guided audiotour hebben we het Cellhouse verkend. Deze audiotour was erg leuk opgezet. Zo werden informatie en verhalen zogenaamd verteld door bewakers en gevangen die hier gewerkt of gezeten hebben. Doordat tegelijkertijd achtergrondgeluiden afgespeeld werden, leek het net alsof je door de gevangenis liep tijdens haar hoogtijdagen in de jaren ’50 en begin ’60.

De audiotour heeft ons bekend gemaakt met alle ins en outs van Alcatraz; van alle specifieke ruimtes en hun functies, tot verhalen over enkele gevangenen en ontsnappingspogingen die hier gedaan zijn. De tour kon ook gepauzeerd worden waardoor we overal op ons gemakt rond konden kijken en foto’s konden maken.

Na zo’n 3 uur op Alcatraz rondgelopen te hebben, hebben we de boot terug genomen. Alhoewel de heentocht op een vaste, ingeplande tijd plaatsvindt, ben je vrij om te kiezen welke boot je terugneemt. Aangezien er ongeveer elk half uur een boot vertrekt, geeft dit dus de vrijheid om lekker op eigen tempo rond te kijken.

Terug aan wal zijn we weer naar Pier 39 gegaan. Hier hebben we nog een paar laatste souvenirs gekocht, gekeken naar een circus-act van een straatartiest en de vakantie afgesloten met een traditionele Amerikaanse maaltijd: burgers & french fries! Alhoewel sommige burgers hier wel écht lekker zijn, hebben we er de laatste weken meer dan genoeg gezien. Back home wordt het dus weer volop groente eten.

Na nog een stukje door China Town gereden te hebben, zitten we nu in ons hotel aan Lombard Street. Op de terugreis na is de vakantie nu in principe voorbij. Morgenochtend gaan we zodra het verhuurstation open is rond 9 uur de camper inleveren – onze vlucht staat namelijk gepland om 2 uur lokale tijd.

Wanneer we de camper ingeleverd hebben zijn we hier precies vier weken geweest. In deze vier weken hebben we heel veel dingen gedaan, een heleboel mooie dingen gezien en ook vele ervaringen opgedaan. Alles bij elkaar hebben we zoveel gedaan, dat het haast wel voelt alsof we hier veel langer dan vier weken geweest zijn. Terugkijkend hebben we af en toe misschien best wel volle dagen gehad, maar ik had er zelf niets van willen missen.

Al met al zijn deze vier weken een hele bijzonder ervaring geweest. Net als alle voorgaande reizen is dat iets prachtigs wat je voor altijd meeneemt. Gedurende onze reis hebben we geprobeerd jullie met onze verhaaltjes en foto’s een indruk te geven van wat wij hier meemaken. Deze verhaaltjes en alle foto’s zullen voor onszelf ook een leuk aandenken zijn om terug te kijken op deze reis en om deze nog een keer beleven. Desalniettemin staat de ultieme ervaring op ons netvlies gegrift; geen foto dit dat precies kan samenvatten en niemand die dat kan afpakken!

Klik voor enkele foto's van vandaag op de volgende link: http://goo.gl/bQxbh9

• 22 Augustus 2014 - 10:05

Ton:

hoi vincent weer een mooi verslag en mooie fotos van Alcatraz het is ook nog behoorlijk groot nu als ik jullie niet meer hoor een voorspoedege reis terug en allemaal de groetjes opi pa

• 22 Augustus 2014 - 22:50

Marius En Ellen Jim En Daisy:

Lieve mensen,

de manier waarop jullie je verslagen schrijven zijn fantastisch. Zonder foto's zie je de hele film al voor je. Het gevoel wat spreekt uit jullie verhalen en ook zeker de treffende slotconclusie zegt enorm veel over jullie onuitwisbare reis. Een heerlijk gezin die een droomreis maakt. Het lijkt wel zo'n super feel good becel reclame!! Maar nu is het echt.
    We zijn natuurlijk benieuwd naar de 'live' verhalen als jullie thuis zijn.

Een hele goeie reis en safe back home.

All the best. MEJD

• 23 Augustus 2014 - 08:09

Nesibootje,s En Doris:

WELKOM in dit natte koude herfst achtige dorp de koude hitsert, kwartet wel de reis en foto's bekeken maar door omstandigheden niet kunnen reageren

WELKOM AAN DE TUINPAD