14 Augustus - Route 66 (Holbrook - Williams) - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Raymond Bakker - WaarBenJij.nu 14 Augustus - Route 66 (Holbrook - Williams) - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Raymond Bakker - WaarBenJij.nu

14 Augustus - Route 66 (Holbrook - Williams)

Door: Vincent

Blijf op de hoogte en volg Raymond

15 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Flagstaff

Vanmorgen hebben we na een tradioneel Amerikaans ontbijt – een paar pancakes met boter en siroop – ons motel verlaten. In Holbrook hebben we eerst het oude Courthouse uit 1898 bezocht. In dit gebouw bevindt zich momenteel een museum met voorwerpen en geschiedenis uit de regio. Ook de oude gevangenis kan nog bekeken worden. In de bijbehorende giftshop hebben Michelle en ik boeken gekocht over de Route 66, die naast een naslag werk met mooie afbeeldingen vandaag ook al hun nut als ‘guide along the route’ hebben bewezen.

Na wat te hebben rondgekeken in de garage van een Volkwagen-enthousiasteling, hebben we Holbrook achter ons gelaten en hebben we onze weg langs de Route 66 vervolgt. Deze route heeft ons langs vele verlaten motelletjes en trading posts geleid, zoals Two Guns en Twin Arrow Trading Post.
Helaas zijn ook op dit stuk van de Route 66 delen van de weg verdwenen onder de Interstate 40, of is de weg niet meer onderhouden. Tijdens onze zoektocht naar de oude stukken weg zijn we daardoor bijvoorbeeld een keer terechtgekomen op een stuk met verbrokkeld asfalt dat uiteindelijk overging in een zandpad – toch heeft ook dat wel weer wat.

De route die wij vandaag gereden hebben heeft ons door wat grotere plaatsjes als Flagstaff en Winslow geleid. Flagstaff was nogal druk waardoor we ons bezoek hier beperkt gehouden hebben tot het rijden van de Route 66. Winslow daarentegen was een erg gezellig plaatsje. Hier hebben we bij het La Posada Hotel en het Standin’ on the Corner-plein rondgekeken. Dit plein is wereldberoemd vanwege het liedje ‘ Take it easy’ van The Eagels waarin gerefereed wordt aan een plein in Winslow waar men bij kan komen van een lange trip over de Route 66. Zoals het plein er nu bijligt vormt het een perfecte driediemensionale uitbeelding van enkele regels uit het liedje van The Eagles.

Voor de geïnteresseerden hebben we een link naar YouTube toegevoegd waar een stukje achtergrond over het liedje, het plein en Winslow als stadje aan de Route 66 gegeven wordt. Klik op de volgende link voor het filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=EidgVpynqS8

Wij zitten nu vlak voor het stadje Williams op een camping. Dit stadje schijnt ’s avonds als een authentiek Route 66 stadje tot leven te komen. Voordat we dit zelf gaan ondervinden, gaan we morgen echter eerst een uitstap maken naar de Grand Canyon, wat ongeveer nog een uurtje rijden is.

Klik voor een aantal foto’s van vandaag op de volgende link: http://goo.gl/BLqEO5

• 15 Augustus 2014 - 18:41

Ton:

heel mooi vincent erg mooi jullie beleven een hoop de verslagen zijn super ik vind ze erg mooi ook die harley van pa hier alles goed groetjes allemaal doei pa opi

• 16 Augustus 2014 - 07:22

Nesibo:

Nee wij zijn niet jaloers maar genieten en dromen met jullie reis mee ja wat hier ja het weer alweer takke weer en morgen en overmorgen ja ook weer alweer takke weer nu groet tot de volgende weer te keer bericht En dat gras maar groeien wij wachten op de koeien om het constant te laten snoeien en wij laten die koeien wel loeien Die koe is Marius je weet wel van die klere weer winkel