12 Augustus - Albuquerque & Route 66 - Reisverslag uit Grants, Verenigde Staten van Raymond Bakker - WaarBenJij.nu 12 Augustus - Albuquerque & Route 66 - Reisverslag uit Grants, Verenigde Staten van Raymond Bakker - WaarBenJij.nu

12 Augustus - Albuquerque & Route 66

Door: Vincent

Blijf op de hoogte en volg Raymond

13 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Grants

Vanochtend zijn we eerst naar Albuquerque gereden om de motor op te halen. Na een zeer korte uitleg en wat papierwerk kon pa zijn blauwe brulmonster – een Harley Davidson Electra Glide – bestijgen. Het begin was nog wat onwennig aangezien dit toch wel wat anders is dan een Yahama Diversion.

Albuquerque was erg druk dus zijn we snel richting de outskirts van de stad gegaan. Hierbij hebben we al een stukje over de Route 66 gereden, die vroeger door de stad kruiste en nu Central Avenue heet. Met name het stukje bij Nob Hill gaf een goede eerste indruk van wat ons de komende dagen te wachten staat.

Omdat Albuquerque zelf een grote stad is hebben we onszelf beperkt tot het bekijken van het oude, Spaanse stadsplein dat ongeveer stamt uit 1700. Qua opzet en gebouwen had dit plein wel redelijk veel weg van Santa Fe. Wat tekenent is voor New Mexico en ook overal te zien was, zijn de enorme trossen rode pepers die hangen te drogen.

Vanuit Albuquerque zijn we westelijk gereden om de Route 66 te vervolgen. Helaas zijn hier in New Mexico grote delen van de oorspronkelijke route verdwenen onder de Interstate 40 of verwijderd. Rijdend op de Interstate 40 zijn er echter wel vaak stukjes van de oorspronkelijke Route 66 te zien met af en toe een dichtgetimmerd motel. Deze stukjes weg zijn vaak echter niet toegankelijk.

We zitten nu in Grants vanwaar we morgen de Route 66 weer hopen op te pakken en te vervolgen in westelijke richting naar Arizona.

Aangezien we nogal wat problemen met het Internet gehad hebben lopen we wat achter met de foto’s.

Onder de volgende link vinden jullie de foto’s van onze treinreis van 9 Augustus van Durango naar Silverton: http://goo.gl/kkjAGc

Om een échte goede indruk van de Durango & Silverton Narrow Gauge Railroad te krijgen, hebben we hierbij ook een stukje film geupload.

Onder deze link staan de foto’s van 10 Augustus in Mesa Verde en hebben we ook alvast een foto van pa op zijn Harley geplaatst: http://goo.gl/CaQSfw

De foto’s van gisteren in Santa Fe en vandaag in Albuquerque houden jullie nog even tegoed.

• 13 Augustus 2014 - 09:17

Ton:

hoi vincent een mooi verslag en ook de fotos van de trein zijn erg mooi leuk jij samen met mies op die locomotief ook vind ik je vader stoer op de harley ik wens jullie allemaal nog veel plezier pa opi

• 13 Augustus 2014 - 20:55

Marius Konijnendijk:

Heeee beste luitjes, met aandacht naar jullie prachtige verhalen en foto's zitten kijken. Wer zullen de eerste wel niet zijn die zeggen jaloers op jullie te zijn. Ongelofelijk wat jullie met elkaar allemaal beleven zeg. Heerlijk om te zien dat jullie indrukwekkende momenten beleven. Het lijkt wel een film! We hopen dat motormuis zich wel een beetje inhoud. Het is ook niet zomaar een motorfiets maar ook echt weer een Amerikaan.
    We zijn zelf afgelopen weekend weer thuisgekomen na een heerlijke tijd in Italie.

Zullen jullie voorzichtig doen maar ook vol en dan ook vol genieten van zo'n heerlijk leven in de States. Wat een unieke reis zeg, wie heeft het?

Veel liefs,

Marius Ellen Jim en Daisy