26 Juli - San Francisco and beyond - Reisverslag uit Oakdale, Verenigde Staten van Raymond Bakker - WaarBenJij.nu 26 Juli - San Francisco and beyond - Reisverslag uit Oakdale, Verenigde Staten van Raymond Bakker - WaarBenJij.nu

26 Juli - San Francisco and beyond

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Raymond

27 Juli 2014 | Verenigde Staten, Oakdale

Vanmorgen zijn we ongeveer om 8 uur opgestaan. We moesten namelijks bijtijds het motel weer verlaten en zouden vandaag onze Escape Campervan bij het verhuurstation ophalen. Na een eenvoudig Amerikaans ontbijtje hebben we een taxi genomen naar het verhuurstation, waar we rond 10 uur aankwamen. Onze camper was nog niet klaar, dus konden we rond elven terug komen om hem op te halen. Omdat we onze bagage bij het verhuurstation konden achterlaten, konden we nog lekker vrij rondlopen door San Francisco.

We besloten om de tijd die we nog hadden nuttig te besteden en kozen ervoor een ritje te maken in een van de authentieke cable cars die hier het straatbeeld van San Francisco bepalen. Op de vraag hoe lang zo'n ritje zou duren, antwoordde de man achter het loket: zo ongeveer 2 uur. We besloten een retourtje te kopen en stapten in. We zaten op de bankjes aan de zijkant van het trammetje, waardoor we een fantastisch uitzicht hadden en mooie foto's konden maken!

Vanuit onze cable car (Powel - Hyde line) hebben we de Coit Tower, Union Square, San Francisco Downtown, China Town en de Transamerica Pyramid - de toren die zo gebouwd is dat hij zelfs aardbevingen zou moeten kunnen doorstaan - gezien. Bij het eindpunt aangekomen, werd ons verteld dat we uit moesten stappen, om vervolgens achteraan aan te sluiten en te wachten op een andere cable car. Een retourtje bestaat namelijk uit twee enkeltjes. Toen we bij het eindpunt aankwamen, hadden we pas ongeveer 30 minuten in de cable car gezeten, maar nu begrepen we waarom ons verteld was dat de totale rit ongeveer 2 uur zou duren. De wachtrij was namelijk tientallen meters lang en we hoorden dat de wachttijd ongeveer 2,5 uur zou bedragen!

We besloten een stukje terug te lopen in de hoop een halte te vinden waar het minder druk was. Uiteindelijk zijn we - na ongeveer een half uur wachten - bij Union Square opgestapt en hebben we de Powel - Mason line terug genomen. Het eindpunt van deze lijn ligt vlakbij het verhuurstation en nu hadden we ook nog eens allebei de lijnen gehad.

Bij het verhuurstation kregen we instructies over onze Escape Campervan. Het is echt een leuke, paars geverfde campervan en ma moest toch wel even slikken toen ze zag hoe groot hij eigenlijk nog is. We vertrokken richting de scenic route naar het look-out point bij de Golden Gate Bridge. Vanaf dit punt heb je het mooiste zicht op de brug. Geen wonder dus dat er rijen vol touringcars, auto's, busjes en campers op de parkeerplaatsen staan en er regelmatig aan je gevraagd wordt of je even een foto kunt maken.

Nadat ook wij foto's gemaakt hadden, zijn we richting het zuiden gereden en hebben we San Francisco achter ons gelaten via de Bay Bridge, waardoor we ook nog een mooi uitzicht hadden op de skyline van San Francisco. Een leuke, relaxte stad waar we ons op de laatste dag ook nog wel prima kunnen vermaken! We zitten nu in een motelletje in Oakdale, een plaatsje op de route richting Stanislaus National Forest, waar we morgen heen zullen gaan.

Klik voor een aantal foto's van 25 en 26 Juli op de volgende link: http://goo.gl/1hXuST

• 27 Juli 2014 - 09:46

Jur, Biec En Luusje:

Hoi, we hebben net de foto's zitten bekijken en het verhaal gelezen. Gaaf, het ziet er wel druk uit allemaal maar ja wij waren er in september dus dat zal wel het verschil maken. Lu-Sanne vindt dat jullie alle 4 leuk op de foto staan (en wij ook). Op naar het volgende blog. Kus voor jullie.

• 27 Juli 2014 - 11:46

Ton:

hoi vakantiegangers mooie fotos heel leuk en geniet allemaal groetjes pa opi