25 Juli - Aankomst San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Raymond Bakker - WaarBenJij.nu 25 Juli - Aankomst San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Raymond Bakker - WaarBenJij.nu

25 Juli - Aankomst San Francisco

Door: Vincent

Blijf op de hoogte en volg Raymond

26 Juli 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Hier dan ons eerste reisverslag vanuit the States! Na een uur te laat vertrokken te zijn vanaf Schiphol en een tien uur durende vlucht - die prima verlopen is - zijn we we vanmiddag om 1 uur aangekomen op San Francisco International Airport. (Het is hier namelijk 9 uur vroeger dan in Nederland).

Ondanks de lange en toch ook wel vermoeiende reis - de wekker was tenslotte half 5 vannacht al afgegaan - zijn we meteen naar ons motel gegaan en liepen we een uur later al door het prachtige San Francisco.

Vanmiddag hebben we te voet al flink wat indrukken op gedaan van deze stad. Zo hebben we bijvoorbeeld prachtige vergezichten van de Golden Gate Bridge en Alcatraz gehad, hebben we flink wat authentieke cable cars zien passeren en hebben we het idyllische Fisherman's Wharf en de daarbij behorende toeristische Pier 39 afgestruind.
Op de weg terug heb ik ons over Crookedest Street geloodst, de enige straat in heel San Francisco die niet recht loopt, maar kronkelt. Hier was niet iedereen even blij mee aangezien we hiervoor de stijle heuvels van San Francisco moesten beklimmen en afstijgen, terwijl de lange dag en vlucht toch ook steeds meer hun tol gingen eisen. Maar afijn, het heeft ook wel weer wat mooie uitzichten over de stad opgeleverd.

Ondanks het feit dag we 4 hele weken in de VS verblijven laten San Francisco morgen alweer achter ons wanneer wij onze campervan hebben opgehaald. Ergens is dat misschien wel jammer aangezien deze prachtige stad nog een hoop moois te bieden heeft, maar wanneer ik bedenk wat voor moois ons de komende weken allemaal nog te wachten staat verdwijnt die gedachte alweer gauw.
Bovendien is San Francisco niet alleen het beginpunt van onze reis, maar eindigen we hier ook. We hebben dus nog de kans aan het einde wat dingen te doen en te bekijken hier. Zo zijn de tickets voor Alcatraz zelfs al geboekt en is een rondrit in één van de originele cable cars van de Powell-Hyde Line ook een must!
Wellicht dat er tegen het einde van onze reis zelfs nog tijd is om andere dingen hier, zoals de Coit Tower, Alamo Square en China Town, te bezichten. De tijd zal dat leren. Voordat we San Francisco morgen achter ons laten willen we sowieso nog de Golden Gate Bridge van dichtbij bekijken en het aanliggende park bezoeken.
Daarbij is het ook geen verkeerde planning om morgen de stad te verlaten aangezien een hoop faciliteiten de komende twee dagen stil liggen in verband met de lokale marathon.

Inmiddels is iedereen hier geveld door de lange en vermoeiende dag. We gaan zo dus lekker op tijd ons bed in duiken om morgenochtend de campervan op te kunnen pikken. Daarna zullen we zoals gezegd nog langs de Golden Gate gaan om vervolgens richting Stanislaus National Park te rijden waar we voor 27 juli een overnachting geboekt hebben.

• 26 Juli 2014 - 09:46

Biec:

Wat een bikkels om door de straten van S.F. te lopen na zo'n vermoeiende reis! Hopelijk hebben jullie goed geslapen en kan de rest van de reis beginnen. We kijken uit naar meer. Liefs Jur, Biec en Luusje

• 26 Juli 2014 - 14:01

Ton:

hoi hier pa opi fijn dat jullie een goede flucht hadden en jullie al veel gezien hebben nu ik wens jullie een fijne vakantie en tot horens pa opi

• 26 Juli 2014 - 23:33

Ton:

Hallo hier is Cynthia en Rob,

Wij hebben jullie reisverslag van de eerste dag gelezen en vonden het heel leuk.
    Wij wensen jullie verder een fijne vakantie toe en veel plezier.

Groetjes