8 Juli - Vinales - Reisverslag uit Viñales, Cuba van Raymond Bakker - WaarBenJij.nu 8 Juli - Vinales - Reisverslag uit Viñales, Cuba van Raymond Bakker - WaarBenJij.nu

8 Juli - Vinales

Door: Raymond, Anita, Michelle & Vincent

Blijf op de hoogte en volg Raymond

08 Juli 2012 | Cuba, Viñales

We zitten nu in een soort internetcafétje na een dag op stap te zijn geweest. We hebben zojuist ook het reisverslag geplaatst dat bij 7 Juli hoort. Dit kunnen jullie ook lezen door onderaan de pagina te klikken op ´vorige´ of ´vorig reisverslag´.

Vanmorgen zijn we na het ontbijt redelijk vroeg de Vallei van Vinales gaan verkennen. We zijn eerst naar een muurschildering op de kalkstenen bergen gereden. Deze kleurrijke schildering geeft de ontwikkeling van de mens sinds de prehistorie weer, maar heeft verder geen historische betekenis.
Hierna zijn we naar een plaatselijke ranch gereden, waar we in een tabaksschuur zijn geweest. Omdat het nu niet het tabakseizoen is, was de hoeveelheid tabak die te drogen hing maar beperkt. Toch is er wel ter plaatse een sigaar voor ons gerold.

Hierna hebben we de regio verder met de auto verkend en de prachtige natuur gezien. Het is erg indrukwekkend om de kalkstenen bergen te zien, omdat deze volledig begroeid zijn met palmbomen en andere planten. Dit is erg bijzonder, omdat er normaal gesproken geen planten op kalksteen groeien. Omdat tabak verbouwd wordt tussen oktober en maart, zijn de velden nu begroeid met maïskolven en andere gewassen. Verder hangen er ook bananen, ananassen en andere vruchten aan de bomen.

We zijn in de Vallei van Vinales in één van de grotten geweest die hier te vinden zijn. We zijn hier doorheen gewandeld. De grot eindigde in een nagebouwd slavendorpje. Vanaf hier zijn we met paard en wagen weer teruggebracht naar de auto.

Ook hebben we nog even een kijkje aan de noordkust genomen in een afgelegen plaatsje. De rit er naartoe - over een moeilijk begaanbare weg - was erg mooi, maar de kust is hier niet erg spectaculair.

We gaan nu Vinales verder verkennen en misschien nog naar de San Tomas grot. Dit is het op twee na grootste grottenstelsel van Midden en Zuid-Amerika.

Morgen gaan we een eind rijden en weer richting het oosten. We zullen op onze route Habana dus weer passeren.

• 08 Juli 2012 - 20:21

Ton Visser:

Hoi ik ben blij dat jullie zoveel mooie dingen zien kom ik goed over groetjes allemaal ton pa opi

• 09 Juli 2012 - 06:28

Nesibo:

wij zijn toch zeker niet de sigaar ,dat je zonder sigaren thuiskomt??veel plezier en hier wategedragen verf weer.

gr nesiboos

• 10 Juli 2012 - 16:03

Jubilu:

Hoi, gelukkig hebben we hier even internet dus snel een reactie! We zijn in de Vendee uitgekomen (zoals zo vurig gehoopt door Lu-Sanne) Het weer kan absoluut beter maar zeker ook slechter en het wordt beter. Veel liefs en geniet de foto's zijn voor later! Kus Jubilu