4 Augustus - Litchfield National Park - Reisverslag uit Batchelor, Australië van Raymond Bakker - WaarBenJij.nu 4 Augustus - Litchfield National Park - Reisverslag uit Batchelor, Australië van Raymond Bakker - WaarBenJij.nu

4 Augustus - Litchfield National Park

Door: Vincent

Blijf op de hoogte en volg Raymond

04 Augustus 2010 | Australië, Batchelor

Dit is dan ons laatste reisverslag vanuit Australië. Na maanden lang aan de voorbereiding gewerkt te hebben, was het dan eindelijk zover: 5 weken lang op rondreis door Australië! Tijdens deze fantastische reis leek er geen einde aan die 5 weken te komen, maar nu is het dan toch zover en moeten de tassen weer ingepakt worden. Dat is dan ook het moment van besef dat het echt over is hier en dat is toch wel in zekere zin emotioneel, tenslotte hebben we in deze 5 weken hier geweldige dingen beleefd en hele mooie dingen gezien.
Op dit moment is het eigenlijk moeilijk te zeggen wat nou het aller mooiste was van deze vakantie, want eigenlijk was het allemaal mooi. Als we eenmaal weer thuis zijn is er weer tijd om terug te denken en aan de hand van de foto’s en reisverslagen kunnen we de reis nog een keer beleven. Wat je het mooiste, leukste of spannendste vond zal per persoon verschillen maar een ding kunnen we namens ons vieren wel zeggen; en dat is dat dit gewoon een geweldige vakantie was met mooie ervaringen om nooit te vergeten.
En dan nu het reisverslag van onze (voorlopig?) laatste dag in Australië. Vandaag hebben we Litchfield National Park bezocht. Omdat Batchelor bijna bij de ingang van het park ligt, hoefden we niet ver te rijden. Litchfield, dat trouwens een stuk kleiner is dan Kakadu National Park, staat bekend om zijn watervallen.
In het park hebben we als eerste de Magnetic Termite Mounds bezocht. Dit zijn nóg grotere termietenheuvels als degene die we al eerder gezien hadden – en het waren er niet een paar, maar tientallen!
Hierna zijn we naar Buley Rockhole, de Florence Falls, de Tolmer Falls en de Wangi Falls geweest. Het zijn eigenlijk allemaal watervallen met plonspoelen die allemaal op hun eigen manier weer anders, mooi en uniek zijn.
Bij de Florence Falls moesten we 135 traptreden af- en oplopen om bij de plonspoel te komen. We liepen tussen de rotsen door naar beneden en zagen hier nog een Rock wallibie zitten. Later bij de Wangi Falls hebben we nog een leguaan van meer dan 1 meter lengte gezien. Ook zaten de bomen hier, tot onze verbazing, helemaal vol met vleermuizen. We dachten eerst nog dat het zwarte Kaketoes waren omdat ze zwart waren met oranje vlekken, maar het bleken dus zwart-oranje fruit etende vleermuizen te zijn die in bomen verblijven in plaats van grotten. Ook hebben we nog de nodige grote spinnen gezien. Al met al weer heel bijzonder dus.
Met het afronden van dit laatste verslag komt het eind van de vakantie hier dan toch wel akelig dichtbij. De tassen staan nu al ingepakt klaar en morgen wacht ons alleen nog de laatste 110 kilometer rijden van hier naar Darwin om de camper in te leveren.
Om af te sluiten zeggen we zoals de Aussies dat doen geen ‘good-bye’ (dat vinden ze te definitief) tegen Australië, maar ‘see ya!' of in het Aboriginals ‘boh boh’.
Namens ons allemaal bedankt voor het volgen van ons over de websites en al jullie leuke reacties!

Kijk voor bijbehorende foto's op: http://www.picturetrail.com/sfx/album/view/23400101

• 04 Augustus 2010 - 16:06

Pa Opi :

ja jongens de tassen pakken en dan naar huis even in het vliegtuig ik wens jullie een goede reis en tot vrijdagoei allemaal

• 04 Augustus 2010 - 16:17

A3 En @:

Zoals bij alles is er een begin en een einde. Ook al is het dan 5 weken het vliegt voorbij. Maar als ik alles zo heb gelezen is het een onvergetelijke reis geweest waar je nog met plezier op terug kan kijken. Misschien komt er nog wel eens een mogelijkheid om terug te gaan. Je weet maar nooit. In ieder geval wensen wij jullie een goeie, vlotte en veilige terugreis toe. Groetjes.

• 04 Augustus 2010 - 16:24

Lrb:

Een goede & veilige terugreis mensen,en thanks voor jullie mooie relaas.greetz.LRB.

• 04 Augustus 2010 - 17:06

Biec:

Tjaa, en daar laat je dan een stukje van jezelf achter! Een schitterende reis, met jullie als gezin, iets moois en waardevols dat niemand jullie ooit meer af kan nemen. Jullie zullen nog heel vaak terug denken aan toen in Australie..... Dat emotionele begrijp ik (natuurlijk!!) heel goed, zo ligt er een stukje van mijn hart in Canada maar het grootste stuk van mijn hart ligt in China. Maar goed, dat was weer een heel ander web-log. Er wordt naar jullie uitgekeken, doe die laatste paar kilometers nog voorzichtig aan en C U veilig en wel in Z.B. Goeie vlucht en dikke kus. JuBiLu

• 04 Augustus 2010 - 19:06

Ron:

Hoi globetrotters, het zit erop ja! De herinneringen zullen blijven en vanaf nu kunnen wij ONZE herinneringen aan Australië met jullie delen, samen ophalen en jullie zullen nu waarschijnlijk ook beter begrijpen waar onze liefde voor en heimwee naar dit land vandaan komt. Goede en veilige thuisreis en tot vrijdag! liefs, Ron en Martha

• 05 Augustus 2010 - 07:13

De Buren Van 23 :

bedankt voor de mooie info en goede terugvlucht oja die op 27 is vandaag jarig 64+ vergeet geen cadeau mee te nemen bijv 20 ltr onkruid verdelging groet nel en simon

• 05 Augustus 2010 - 07:29

Inge:

Hoop jullie weer in goede gezondheid terug te zien.Prachtige foto,s,en ik wens jullie een heel goede reis terug, dikke zoen en tot ziens.

• 05 Augustus 2010 - 08:25

EugeneJennieSteven:

Goeiereisterug

Het is een mooi verslag en hele mooie foto`s.

• 10 Augustus 2010 - 09:48

Gos En Les:

wat een mooieverslagen en mooie foto's. ja dat nemen ze jullie nooit meer af!
    dikke knufs xxx van ons uit het warme bulgarije met 36 graden.

• 18 Augustus 2010 - 10:04

Ingrid:

Beste Raymond, Anita, Michelle & Vincent,

Wat een prachtig reisverslag! Het is erg leuk geschreven en ik vind het fijn dat ik het mocht lezen. Betreffende de 2e camper stuur ik nog even een berichtje naar Aireka zodat zij op de hoogte zijn. Hopelijk wel naar tevredenheid afgehandeld?!
    Super om te horen dat jullie zo'n onvergetelijke reis hebben gehad dus hoogste tijd om onze vakantiedagen op te sparen zodat we in jullie voetsporen kunnen treden... even kijken of ik mijn baas zo gek krijg!

Ook bedankt voor het compliment en als we jullie nog eens van dienst kunnen zijn... met plezier!

Groetjes,
    Ingrid Hakkens-Kuijken
    (nog bedankt voor jullie kaartje, lief dat jullie daar nog aan gedacht hebben!)