27 Juli - Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Raymond Bakker - WaarBenJij.nu 27 Juli - Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Raymond Bakker - WaarBenJij.nu

27 Juli - Darwin

Door: Vincent

Blijf op de hoogte en volg Raymond

27 Juli 2010 | Australië, Darwin

Vanmorgen zijn we vanaf ons hotel naar het vliegveld van Alice Springs gereden. Hier moesten we ook onze 4WD weer inleveren – dit was wel even spannend omdat we gisteren hadden ontdekt dat er een sterretje in de voorruit zat en dat niet gedekt is bij de verzekering. Gelukkig werden we op goed vertrouwen geloofd dat de auto volkomen in orde was en werd er geen ‘controleerrondje’ meer om de auto heen gelopen.
Op het vliegveld hebben we buiten op een terrasje wat gedronken. Vanaf hier zagen we vliegtuigen opstijgen en landen en ook hebben we vogeltjes zitten voeren. Het vliegtuig waarmee we vlogen was net als de vlucht van Cairns naar Ayers Rock een Boeing 717. We hadden weer plaatsen bij het raam, alleen nu niet boven de vleugel naast de nooduitgang, maar helemaal achterin. Naja, gelukkig wel bij het raam denk je dan, maar laat de Boeing 717 nu net zijn motoren achterop het vliegtuig hebben ter hoogte van de raampjes: juist, wij hadden dus een motor voor ons raampje waardoor we geen f*ck zagen. Tggghh hadden wij weer!
In Darwin aangekomen was het gelijk zweten geblazen; het was hier namelijk zo’n 35 graden terwijl het in Alice Springs nog maar zo’n 20 graden was! Gelijk maar omkleden dus en een korte broek aan. De stad Darwin heeft trouwens veel te verduren gehad tijdens de Tweede Wereldoorlog; tussen 1940 en 1945 zijn er 64 bombardementen van de Japanners geweest. Het vliegveld van Darwin is dan ook niet alleen een passagiersvliegveld, maar ook gelijk een Luchtmacht basis. Dit was wel te merken aangezien er elke 5 minuten een paar straaljagers overkwamen.
Vanaf het vliegveld zijn we met de taxi naar ons hotel gegaan: het Travelodge. Hier hebben we een ‘Townhouse’, een eigen huisje met 2 verdiepingen en een eigen keukentje etc. Ons hotel ligt trouwens midden in het centrum van Darwin. Hier hebben we vanmiddag dan ook dankbaar gebruik van gemaakt – vanaf ons hotel konden we zo de Darwin Heritage Walk lopen lang allerlei oude en belangrijke gebouwen in het centrum.
Tijdens deze wandelroute hebben we o.a. het Northern Territory Parlementsgebouw, de Bibliotheek van Northern Territory, een Regeringshuis uit 1883, de ruïnes van het oude Gemeentehuis, een herdenkingspark voor de Tweede Wereld Oorlog in Darwin, een tussenstation voor de telgraaflijn van Australië naar Engeland, een oud hotel dat alle bombardementen en cyclonen overleefd heeft, een Chinese tempel en de eerste bioscoop van Darwin gezien.
Terug in het hotel zijn we nog even gaan zwemmen, wat wel lekker afkoelen was na onze wandeltocht!

Kijk voor bijbehorende foto's op: http://www.picturetrail.com/sfx/album/view/23387657

• 27 Juli 2010 - 15:26

LRB:

Zo zo zo ... Vincent........steentje tegen de autoruit gegooid?Sterretje,komt me bekend voor gozert!Geniet er allemaal maar lekker van hoor.XXXMHLND.

• 27 Juli 2010 - 15:33

Nesibo:

ja ja een sterretje ?dan biegten wij ook maar wat op bob vertelt dat jullie volgende week vrijdag alweer thuis zijn .En nu heeft hij de gang er beetje ingezet met de overkappingen in zijn achter tuin .En is begonnen om die 4 pits buiten keuken te gaan opkuisen maar dat doet hij erg slim in de vijver dan hoeft hij niet zo ver te lopen en die vissen krijgen dan ook wat bob restanten te eten groet meer zottigheid weet ik niet meer

• 27 Juli 2010 - 16:33

Hoi Hier Opi Pa:

jullie zien hele mooie dingen het is een reis om niet te vergeten ik ga nu naar jullie tuin kijken anders krijg ik last met simon stokvis veel plezier pa opi ton doei

• 28 Juli 2010 - 08:12

Ron:

Hey Raymond, een ongedekt sterretje?? Daar wist jij vroeger WEL raad mee en dan NU zeuren en zweten? Je wordt oud man!
    Groetjes Ron en Martha

• 01 Augustus 2010 - 23:15