20 Juli - Port Douglas - Reisverslag uit Cairns, Australië van Raymond Bakker - WaarBenJij.nu 20 Juli - Port Douglas - Reisverslag uit Cairns, Australië van Raymond Bakker - WaarBenJij.nu

20 Juli - Port Douglas

Door: Michelle & Vincent

Blijf op de hoogte en volg Raymond

20 Juli 2010 | Australië, Cairns

Vandaag hebben we eerst een kaartje gekocht voor de skyrail heen naar Kuranda en de trein terug naar Cairns, dit gaan we morgen doen. Hierna hebben we het laatste stuk van de Pacific Highway tussen Cairns en Port Douglas gereden. Verder naar het noorden, richting Cape York, wordt de weg langzaamaan onbegaanbaar en heb je een 4WD nodig.
Het laatste stuk van de highway loopt door stukken tropisch regenwoud en regelmatig ook meteen langs de kust wat een prachtig uitzicht geeft. Onderweg zijn we nog even gestopt bij een mooie baai met een zo goed als verlaten strand. Bij dit strand lag ook een kreek waar werd gewaarschuwd voor krokodillen die hier zowel in zoet als zout water verblijven. Ook stonden er waarschuwingsborden voor kwallen in de zomers. Van die kwallen heb je hier nu echter geen last, want het is hier nu winter. Op het strand stonden ook kastjes met azijn, ter verzachting na een kwallenbeet. Onderweg hiernaartoe zagen we nog een paar kleine bosbranden, maar omdat er niet geblust werd en niemand zich er druk over maakte, zal het waarschijnlijk een gecontroleerde brand geweest zijn.
Port Douglas was ooit een vissersplaatsje en is nu getransformeerd tot een vrij mondain toeristische badplaats vol met etenstentjes, barretjes en souvenirwinkeltjes. Uiteindelijk hebben we niets gekocht, maar wel lekker rondgelopen.
Op de terugweg zagen pa en ma in een weiland vlak voor Cairns tot twee maal toe een groep kleine, grijsbruine kangoeroes. De eerste groep kangoeroes stond lekker te grazen tussen een aantal paarden. Vandaag gelukkig dus eindelijk een groep kangoeroes zoals je ze graag ziet.
Terug op de camping bij de washokken, hebben we ook nog Possums gezien. Het is eigenlijk een soort kruising tussen een rat en een koala. (Met de oortjes van Pa en het haar van Ma).

Kijk voor bijbehorende foto's op: http://www.picturetrail.com/sfx/album/view/23371857

• 20 Juli 2010 - 17:09

Die Van 23:

Wij zijn niet wereldvreemd Bij jullie in de straat ja in zbland mischien wel je buurman is ook een POSSUM MAAR DIE HEEFT LIPPEN VAN EEN KROKODIL OF ZOIETS ja maar de oren daar is wat aan te doen ,door de tuinman opi bij laten snoeien ja die oren??groet nesibo

• 20 Juli 2010 - 21:07

Pa Opi:

ik lees dat jullie heel wat beleven de poesjes vragen waar jullie blijven want ze willen naar buiten nee hoor het gaat best hier 31 graden bloedheet veel plezier en een dikke kus allemaal opi

• 21 Juli 2010 - 06:59

Biec:

Zo vlak voordat we Ile de Re verlaten nog een kleine reactie van de Raapies, wees voorzichtig out there want het lijkt wel een zoo! Geniet lekker verder straks met de 4 wheel en dikke kussen. Biec. Trouwens hoeveel tijd gaat het ons kosten voordat we deze avonturen bijgepraat hebben????? Ik gok heel wat late uurtjes. Kunnen de mannen lekker klagen. :-) JuBiLu

• 21 Juli 2010 - 23:38

Gos En Les:

hahaha laat je pa en ma het maar niet horen.
    kijk goed uit daar en geniet er dubbel van!
    xxx knufs van ons