17 Juli - Whitsunday Islands & Great Barrier Reef - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Raymond Bakker - WaarBenJij.nu 17 Juli - Whitsunday Islands & Great Barrier Reef - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Raymond Bakker - WaarBenJij.nu

17 Juli - Whitsunday Islands & Great Barrier Reef

Door: Michelle & Vincent

Blijf op de hoogte en volg Raymond

17 Juli 2010 | Australië, Airlie Beach

Vanmorgen moesten we vroeg op, want om kwart over 7 werden we door een busje opgehaald en naar onze boot in de haven gebracht. Het was een boot voor 36 personen: de Mantaray. Na een hartelijk ontvangst met koffie en koek en na enige uitleg, vertrokken we naar Mantaray Bay bij Hook Island, waar we 2 uur mochten snorkelen. Het was ongeveer 1,5 uur varen naar Hook Island. Hier hebben we ons eerst in een wetsuit en zwemvliezen gehesen en zijn we het water ingesprongen. De wetsuits waren welkom, omdat het water ‘slechts’ 22 graden is en een fijne bijkomstigheid is dat je dan ook geen last hebt van eventuele kwallen – waar we er trouwens wel 1 van gezien hebben.
Na 1,5 uur gesnorkeld te hebben, werd het een beetje fris en zijn we het water uit gegaan. Ondertussen hadden we wel hele scholen kleurige vissen en prachtige koraalriffen gezien! De grootste vis die we gezien hebben, was minstens een halve meter lang. We hadden een onderwatercameraatje gekocht, maar de foto’s hiervan moeten nog ontwikkeld worden – ze verschijnen zo snel mogelijk op de website.
Hierna zijn we weer verder gevaren en hebben we lekker geluncht. We zijn naar Whitsunday Island gevaren, waar we 3 uur de tijd kregen om het eiland te bekijken. Omdat de boot niet dicht genoeg bij de kust kon komen, omdat het anders het rif zou beschadigen, werden we er per rubber boot naar toe gebracht. Hierin konden slechts 10 mensen per keer, dus het was eventjes krap. Op het eiland werden we eerst naar Hill Inlet Lookout gebracht waar we over Tongue Point konden uitkijken. Dit is een lagune met prachtig wit zand en super helder groen/blauw water. Er werd ons verteld dat dit zand het fijnste en witste zand ter wereld is en dat Tongue Point in de top 5 van de meest gefotografeerde plaatsen van Australië staat: namelijk nummer 4. Nummer 1, The Opera House en nummer 2, The Harbour Bridge hebben we al bezocht en nummer 3, Uluru Ayers Rock gaan we van de week nog zien. We hebben ook nog even op het strand van Whitsunday Island, Whitehaven Beach, gelopen waar we het witste en fijnste zand ter wereld zelf hebben kunnen voelen.
Na dit alles zijn we met de boot terug gevaren naar Airlie Beach, wat nog een lange tocht van zo’n 2 uur was. We zaten namelijk ver uit de kust en het waaide best hard, dus dat betekende ook hele hoge golven! Aangekomen op Airlie Beach werden we weer met het busje naar de camping gebracht.
Het was een geweldige dag!

Kijk voor bijbehorende foto's op: http://www.picturetrail.com/sfx/album/view/23361870

• 17 Juli 2010 - 14:00

Oja Die Van 23:

geweldig wat we zien en lezen .We zijn na het lezen eerst maar een spaarvarken wezen kopen een xxl als die vol is gaan we de reis van jullie nu doen ,maar is voorbereiden gezien de grote van het varken zal het wel 2015 worden. De tuinman ton op bezoek gehad en vertelt welke kleur groen is en het verschil met bruin .Dat deed hem goed en ging het in z,n eigentuin uitproberen of het klopt groet en ga zo door met de verslagen geweldig DE OPZICHTER PLANTSOENEN

• 17 Juli 2010 - 19:56

Pa Opi :

heb alles gelezen was de koffie met koek lekker hier het weer eindelijk iets minder warm maar van de week weer 30 graden verder alles goed nu vin mies anita en raymond de groetjes doei

• 17 Juli 2010 - 20:01

Pa:

de moeder lijkkt op marie popkins haha

• 18 Juli 2010 - 08:29

LRB:

Wat een geweldige mooie foto serie zeg!Prachtig hoor.

• 18 Juli 2010 - 09:16

Tante Inge.:

Blij dat jullie het naar je zin hebben,qieeny is terug van weg geweest,en hier is alles het zelfde.Elf augustus krijgen we bezoek van neef Vito met z,n vrouw zoon endochter,en een neefje van 16jaar zoon van nicht Barbara bij ons voor 5 dagen uit Espana.Ze gaan bij Urias slapen,en urias komt bij ons slapen,dus een hele toestand.Groetjes doei.

• 22 Juli 2010 - 00:01

Gos En Les: