Vrijdag 20 Juli 2007 - Richting Jasper - Reisverslag uit Jasper, Canada van Raymond Bakker - WaarBenJij.nu Vrijdag 20 Juli 2007 - Richting Jasper - Reisverslag uit Jasper, Canada van Raymond Bakker - WaarBenJij.nu

Vrijdag 20 Juli 2007 - Richting Jasper

Door: Michelle & Vincent

Blijf op de hoogte en volg Raymond

20 Juli 2007 | Canada, Jasper

Voordat we vanochtend vertrokken richting Jasper, hebben we eerst een paar eekhoorns gevoerd.
Onderweg zijn we naar de Colombian Icefields gegaan, waar we de Athabasca gletsjer hebben bezocht. Deze gletsjer smelt de laatste jaren heel snel. Hij is de laatste 10 à 15 jaar al zo’n 30 meter teruggetrokken!
Na ons bezoek aan de Athabasca gletsjer, zijn we verder richting het noorden gegaan; richting Jasper.
Onze eerste stop onderweg, was bij de Sunwapta Falls. We hebben hier een paar foto’s van gemaakt en zijn toen verdergegaan. Op de weg richting Jasper lagen ook nog de Athabasca Falls, waar we ook gestopt zijn. Het water van deze watervallen, is het smeltwater van de Athabasca gletsjer, daarom heten ze ook allebei Athabasca. Rond deze watervallen liepen allemaal paden, zodat we alles goed konden zien en fotograferen. Het vervolg van de Athabasca Fals, liep door het restant van een pothole.
Na de Athabasca Fals gezien te hebben, zijn we verder gegaan naar de eindbestemming van deze dag: Jasper. Eenmaal in Jasper aangekomen hebben we eerst een camping gezocht. Daarna zijn we nog even het stadje Jasper zelf ingegaan. Onderweg zagen we nog een eland langs de kant van de weg staan! In Jasper zelf hebben we wat souvenirs en kaarten gekocht. Ook stond er op het treinstationnetje een hele oude locomotief.
Het was uiteindelijk een hele drukke, maar indrukwekkende dag!