Woensdag 18 Juli 2007 - Banff & Johnson Canyon - Reisverslag uit Banff, Canada van Raymond Bakker - WaarBenJij.nu Woensdag 18 Juli 2007 - Banff & Johnson Canyon - Reisverslag uit Banff, Canada van Raymond Bakker - WaarBenJij.nu

Woensdag 18 Juli 2007 - Banff & Johnson Canyon

Door: Michelle & Vincent

Blijf op de hoogte en volg Raymond

18 Juli 2007 | Canada, Banff

We zijn vanochtend al vroeg richting Banff vertrokken. We hadden gelezen dat het een leuk stadje moest zijn. We wilden in Banff het “centrum”, een waterval en een heel groot hotel bekijken. Toen we in Banff aankwamen, zagen alleen we dat ze in het “centrum” aan de weg bezig waren, dus zijn we maar meteen naar de waterval en het hotel gegaan.
We vonden de waterval heel erg mooi, dat kwam waarschijnlijk omdat dit de eerste echte waterval was die we zagen. Het hotel was ook erg mooi en groot; het is zelfs een van de grootste hotels ter wereld!
Na Banff bezocht te hebben zijn we verder gereden naar de Johnson Canyon. Dat is een hele grote kloof met allerlei watervallen van smeltwater uit de bergen. Er lag een wandelpad naast de waterval, wat we gevolgd hebben. Omhoog was het ongeveer 2,7 kilometer en naar beneden dus ook. Onderweg naar boven, zagen we nog een soort grot waar je doorheen kon lopen, aan het eind kwam je bij de waterval terecht. Je werd daar zelfs een beetje nat van het neerkletterende water.
Toen we Johnson Canyon bezocht hadden, reden we met de camper richting Lake Louise. Daar hebben we een camping gezocht. Het is een soort natuurcamping, je staat eigenlijk midden in de natuur. We blijven hier voor een nachtje. We willen hier in de buurt nog wat meren bekijken en daarna gaan we verder richting de Colombian Icefields.